Een nieuwsgame over de actualiteit gericht op persoonlijke ontwikkeling, dat is wat jongvolwassenen aanspreekt. Voor hen is de journalistieke berichtgeving vaak eenrichtingsverkeer. Zij zenden veel informatie via verschillende kanalen en de lezer moet er dan zelf maar een mening over vormen.

Interactie en gesprekken met elkaar

Met een nieuwsgame zetten we deze doelgroep aan het denken. Door vragen stellen als, wat zou jij doen, hoe reageer jij in een bepaalde situatie of wat vind jij belangrijk zetten we de jongvolwassenen actief aan het denken. Zij vormen een mening en voeren een gesprek met elkaar over het nieuws. Hierdoor zijn zij meer maatschappelijk betrokken.

Een nieuwsgame is dus op verschillende manieren en voor verschillende bedrijven in te zetten. Het belangrijkste doel van een game is het activeren van lezers om na te denken over een bepaald onderwerp. Bovendien zijn zij dan sneller geneigd om het gesprek hierover aan te gaan, zowel online als offline.

Doelgroeponderzoek

Deze kennis hebben wij opgedaan door middel van een doelgroeponderzoek. Hierin hebben wij actief gesprekken gevoerd met jongvolwassenen over hun ervaringen en wensen rondom nieuwsgames. Op basis hiervan hebben wij een format bedacht dat volledig aansluit bij de doelgroep. Dit format kan uiteraard veranderen per bedrijf of doel van de game.

Wil je meer weten over het doelgroeponderzoek? Klik dan hier.

Hieronder vind je een aantal nieuwsgames die we in opdracht hebben gemaakt.